Betaling & Refundering

Betaling & Refundering

Find svar på spørgsmål til betalinger og refunderinger

Spørgsmål og svar

Hvilke betalingskort kan jeg betale med?

Hos Wonda kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA, MasterCard, Maestro og Mobilepay.

Mobilepay betaling fungerer på samme måde som med betalingskort, hvor du kan tilvælge denne i betalingsvinduet ved checkout.

Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Kan jeg lave en afbetalingsaftale på mit køb?

Wonda har et samarbejde med Viabill, så du kan få finansieret dit køb.  Du skal blot tilføje dine varer til kurven som normalt, udfylde din leveringsadresse og gå til betaling. Du vil herefter kunne vælge Viabill betaling i betalingsvinduet. Bemærk at Viabill  kræver validering med NemID.

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist på 14 dage. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb med faktura, klik her: www.viabill.com/kredit

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer.

Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål. For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk.

Kan jeg betale med EAN?

Har du et gyldigt EAN nummer, kan du nemt oprette din ordre via vores webshop.

Vælg EAN betaling ved checkout, du vil efterfølgende blive bedt om at angive EAN, samt evt ordrenummer. 

Bemærk at vi manuelt skal validere en ordre betalt med EAN og vi forbeholder os retten til at annullere en ordre, som vi ikke mener er troværdig.  Misbrug af EAN betaling, politianmeldes uden varsel.

Kan jeg betale med bankoverførsel?

For virksomheder med cvr nummer, kan vi i nogle tilfælde acceptere betaling via bankoverførsel. 

Kontakt os for nærmere instruktioner. Gerne oplys os om varer samt antal, som I ønsker, således at vi bedst muligt kan behandle din henvendelse. 

Hvornår hæver I betalingen fra mit kort?

Betaling reserveres på dit kort i det øjeblik du opretter din bestilling og vi hæver først din betaling, når vi har afsendt din ordre. 

Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb.

Hvornår refunderer I min betaling?

Du modtager altid en mail fra os med det beløb, som er krediteret, i det øjeblik vi krediterer din betaling. 

Pengene kommer retur på den bankkonto, som er tilknyttet den betalingsmetode, du har anvendt ved bestilling af din ordre.

Hvis du har betalt med Dankort, Visa/Dankort eller Mobilepay med et tilknyttet Dankort, vil beløbet typisk være på din konto den næstkommende hverdag.

Hvis du har betalt med Mastercard, Visa Electron, et debitkort eller Mobilepay med tilknyttet Mastercard/Visa, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Det er ikke Wonda, som reserverer pengene, men din bank. Du får dem altid tilbage, hvis vi har givet besked herom. Behandlingsperioden svinger desværre meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet.

Se f.eks. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her https://www.emaerket.dk/reservation-paa-mastercard

Hvis din bank kræver dokumentation fra os om tilbagebetaling, vil vi meget gerne sende en bekræftelse til din bank, så de kan frigive din betaling.

Min ordre er sendt retur, hvorfor er jeg ikke blevet refunderet?

Når en ordre er sendt retur til os, enten gennem pakkeshop eller afhentning, beder vi vores kunder om at bekræfte dette samt at sende en kvittering for returneringen.

Som udgangspunkt vil du kunne forvente at blive refunderet indenfor en uges tid. 

Behandlingsperioden kan godt blive forsinket, såfremt at det ovenstående ikke er blevet overholdt. 

Har du brug for yderligere hjælp?

Udfyld kontaktformularen. Vi bestræber os på, at kunne besvare din henvendelse indenfor 48 timer

Skriv til os

(Hurtigere sagsbehandling)
Spring ventetiden over og brug vores kontaktformular for hurtigere hjælp

CHAT

Mandag-Fredag: 10:00-14:00
Lørdag-Søndag: Lukket
Bemærk at vi ikke kan behandle
reklamationer på chatten

Kundeservice åbningstider:

Mandag08:00  - 16:00
Tirsdag:  08:00  - 16:00
Onsdag:  08:00  - 16:00
Torsdag08:00  - 16:00
Fredag:   08:00  - 15:00
Lørdag:   Lukket
Søndag:  Lukket